perjantai 10. kesäkuuta 2011

8. Johtajuus

1. Ihmisillä ennakkoluuloja johtajan työtä kohtaan.
2. Ihmisten välisissä organisaatioissa, vuorovaikutus voi sisältää erillaisia näkemyksiä. > jotka ristiriidassa keskenään.
3. Tärkeää on että epävarmuuden vallitessa saadaan ihmiset sitoutumaan org. toimintaan.
4. Työsuhteet väliaikasia ja ei varmuutta > vaatii paljon.
5. Johtajuus jaetaan kahteen

> yksilökeskeinen näkökulma > esimies-alaissuhde

> suhteissa rakentuva. > org. jäsenten välistä vuoropuhelua.




6. Henkilöstövoimavarojen johtaminen > HRM > suurissa yrityksissä ihmisiä. joiden työtehtäviin kuuluu tämä > muodostavat organisaantion HRM-toiminnan. HRM osa alueita ovat 7 kpl.

1. tarpeen analysointi
2. suunnittelu
3. rekry
4. työn arviointi
5. palkkaus ja kannustusjärjestelmät
6. henkilöstön kehittäminen
7. urasuunnittelu ja ohjaus

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti